Cum alegi culorile logo-ului

Înainte de a alege schema de culori pentru logo, gândește-te care e cel mai important mesaj pe care vrei să îl transmită business-ul tău

Ce calități vrei să evidențieze? Viteză, inovație, îndrăzneală, eficiență, compasiune?

Trăsăturile de personalitate ale brandului care atrag publicul-țintă sunt un aspect important atunci când alegi culorile logo-ului. Uneori în mod conștient, alteori în mod subconștient, consumatorii aleg produse care se aliniază identităților lor personale. Culorile îi ajută pe consumatori să clasifice produsele și serviciile, să identifice care sunt potrivite pentru ei și să ia decizii de cumpărare între produse similare.

Nu trebuie să alegi o singură culoare pentru logo-ul tău!

Nu trebuie să te limitezi la o singură culoare. Dacă vrei să scoți în evidență varietatea de produse a afacerii (cum ar fi eBay), alegerea mai multor culori e o modalitate foarte bună de a arăta această diversitate. În mod similar, alegerea a două sau trei culori specifice poate evidenția ceea ce te face unic.

Nu-ți fie teamă să experimentezi înainte de a alege logo-ul final. Vezi ce funcționează și ce nu. După ce obții un design de logo care-ți place, vezi cum arată în diferite variante de culoare. Arată exemplele unor oameni care nu l-au mai văzut și întrebă-i pentru ce tip de produs/ serviciu cred că este fiecare dintre variante.

Tradu limbajul culorilor

Dacă intenționezi să lansezi brandul pe o piață internațională, ar trebui să fii conștient de semnificațiile simbolice pe care le pot avea culorile logo-ului tau și în alte culturi. Un exemplu comun este modul în care albul este privit în majoritatea culturilor occidentale ca simbol al purității, în timp ce în unele culturi din est este un simbol al morții. Un pic de precauție și sensibilitate culturală te vor ajuta să faci niște alegeri eficiente.

Ieși în evidență

Cheia unui logo eficient este recunoașterea brandului. Deci, dacă vrei să ieși în evidență, o idee bună este să alegi o paletă de culori care diferă substanțial față de cele ale celor mai mari competitori.

Furnizorii de servicii de telefonie mobilă (atât cei din România, cât și cei din SUA) sunt un exemplu excelent în acest sens; fiecare a ales o culoare distinctă pentru brandul său, astfel majoritatea consumatorilor îl pot identifica rapid.

Ce culoare va avea logo-ul tău?

Alegerea culorii pentru logo nu se face în baza preferințelor personale – îți place verdele și ai vrea un logo cu o pădure. Trebuie să iei în considerare modul în care vrei să fie percepută personalitatea brandului și cum o transmiți clienților prin culori. De asemenea, merită să ai in vedere logo-urile concurenților. Te-ar ajuta să fii perceput ca un brand tânăr și fun dintr-o categorie mai tradițională? Uneori e bine să ”ieși din turmă”. Mai multe despre semnificațiile fiecărei culori, exemple de logo-uri și alte povești, în articolul https://99designs.com/blog/tips/logo-color-meanings


Iunie 2021