Ce informații dai agenției de creație sau designerului atunci când îți creează un logo
Comunicarea este... âââ... cum să spun... dificilă.
Uneori e greu să le explici prietenilor ce vrei sau ce idei ai în cap, darămite unui străin și mai ales când sunt și bani implicați.
Ori de câte ori începi un proiect de design de logo, întreabă despre elementele de design (culori, fonturi și imagini), precum și informații despre plată (cât, cum, când). Odată ce ai dat la o parte chestiunile de bază, poți trece la informațiile substanțiale care ar trebui să existe într-un brief și pe care să le oferi designerului.
În primul rând, explică-i ce vrei să realizeze acest logo
Un brand nou și-ar putea dori ca logo-ul să creeze awareness și să atragă atenția, în timp ce o companie mai cunoscută și-ar putea dori un logo nou pentru a-și schimba identitatea de brand și pentru a viza o piață nouă.
Apoi, vorbește-i despre publicul-țintă
Designul unui logo ar trebui să fie atrăgător în primul rând pentru clienți, abia apoi pentru directorul companiei. Încearcă să fii cât mai specific posibil. Cu cât definești mai bine clientul pe care vrei să îl atragi, cu atât mai eficient va fi proiectat logo-ul tău. Orice informație despre vârstă, loc, venit, valori etc. poate ajuta deciziile de creație.
Care sunt obiectivele tale de business
Vorbim despre un brand local sau internațional? Informarea designerului despre eventuale extinderi sau preocupări speciale te poate ajuta să optimizezi designul logo-ului pentru aceste nevoi specifice.
Care sunt canalele de marketing pe care le vei folosi
În primul rând, oferă informații despre tipul de companie și de marketing pe care îl vei folosi. Fie că vei investi mai mult în marketing digital sau în cel tradițional, această informație spune multe despre companie și stilul de branding.
În al doilea rând, designerul trebuie să știe unde va fi afișat logo-ul cel mai des. Dacă vei folosi în principal panouri publicitare sau alte print-uri, departamentul de creație e liber să adauge detalii mai complicate la designul logo-ului. Dacă preferi social media, trebuie proiectat un logo mai simplu și mai puțin detaliat pentru a fi vizibil pe ecranele mobile.
Cum vrei să fie perceput brandul
Dacă sintagma „identitate de marcă” ți-e străină sau pur și simplu nu ai apucat să te gândești prea bine la detalii, încearcă totuși sa explici care ai vrea să fie personalitatea brandului (casual vs. formal, modern vs. tradițional, serios vs. funny), dar și subiectele mai axate pe afaceri, cum ar fi poziția ideală în piața respectivă.
Care sunt valorile și misiunea brandului
Nu orice companie are valori clar stabilite, dar dacă are, designerul trebuie informat. Un brand dedicat ecologismului ar putea beneficia de o frunză în logo-ul lui; un brand de familie ar putea prefera imaginea unei familii. Cu cât modelul de afaceri este mai legat de valorile brandului, cu atât este mai important ca logo-ul să reflecte acest lucru prin design.
Care sunt subiectele sau temele pe care vrei să le eviți
Unele companii doresc să evite anumite subiecte care ridică probleme, pentru a-și menține imaginea, iar alte companii, dacă au suferit în trecut de o problemă de imagine, n-o să-și dorească elemente în logo care amintesc de situația respectiva. Agenția nu poate ghici aceste chestiuni, deci este mai bine să spui direct.
Care sunt principalii tăi competitori
Aruncă o privire în piață și spune-i designerului ce-ți place și ce nu; cât de mult ai vrea să te diferențiezi de ceilalți și cât să respecți tendințele din industrie.
Ce alte logo-uri îți plac
Fă o listă cu logo-uri existente pe care le admiri sau care ți-ar plăcea să reprezinte un model pentru logo-ul brandului tău. Cu cât oferi mai multe informații/ exemple, cu atât mai bine.
Nu uita: comunicarea este cheia unei colaborări de succes. Aceste informații despre logo te vor ajuta să pornești conversația. Alege-le pe cele care sunt aplicabile pentru proiectul tău.
Iunie 2021