Ce întrebări pui agenției sau designerului
atunci când îți creează un logo

Nu poți fi niciodată sigur ce se întâmplă în mintea celui cu care ai pornit un proiect până când nu întrebi. Dar dacă este prima dată când lucrezi cu un designer/ freelancer/ agenție de creație, este posibil să nu știi exact ce să-l întrebi.

Când vine vorba de crearea unui logo, atât designerii, cât și clienții au multe de explicat, dar nu vei primi toate răspunsurile decât dacă pui întrebările corecte.

Aici îți enumerăm cele mai importante întrebări despre designul logo-ului, ca să nu te trezești cu surprize. Daca vrei, poți folosi articolul nostru ca pe un checklist la începutul unui proiect sau chiar într-o primă întâlnire cu agenția/ designerul.

● Care ar fi un timeline realist și care este procesul vostru creativ? – Află de la început care poate fi termenul limită al proiectului, dar și al diverselor etape în care vei mai comunica cu agenția/ designerul.

● Ce ai nevoie de la mine? – Cu cât știe mai multe despre compania ta, cu atât poate livra un logo mai eficient. Fii proactiv și întreabă direct de ce fel de informații are nevoie.

● Care e experiența voastră în categoria brandului meu? – Află dacă au mai creat pentru categoria/ industria în care vrei să activezi. Poate că au deja informații despre publicul-țintă, poate că nu. Poate că e cazul să le explici tu anumite nuanțe referitoare la afacerea pe care te pregătești să o lansezi.

● Ce servicii sunt incluse în acest tarif? – E o întrebare tehnică, dar e mai bine să te lămurești de la început. Uneori clienții fac presupuneri în legătură cu ce li se va livra și după ce află tariful, nu mai pun nicio întrebare. Concret, ar trebui să știi cum sunt taxate orele de lucru în plus, revizuirile/ modificările pe care tu le soliciți, variațiile de logo (în cazul în care ai nevoie de o variantă simplificată, de exemplu).

● Ai putea să-mi dai câteva referințe? – Verifică proiectele anterioare sau chiar contactează foști clienți pentru a vedea cum este să lucrezi cu o anumită agenție sau cu un anumit freelancer.

● În ce formate îmi va fi livrat fișierul? – Asta e o altă informație tehnică foarte importantă, mai ales dacă ai nevoie de un anumit format sau chiar de mai multe.

● (După ce ai văzut câteva schițe) Care e scopul acestui element? – Nu te jena să întrebi orice are legătură cu designul logo-ului. Poate că nu ai explicat suficient de bine ceea ce-ți dorești, poate că designerul nu a înțeles. Încearcă să lămurești orice fel de confuzie. Există posibilitatea ca, odată explicat, un element al logo-ului care ți se părea inutil să capete sens și să te cucerească.

Acum că te-ai lămurit în legătură cu ce informații să obții pentru o colaborare bună, fără să existe riscul unor presupuneri și apoi al unor dezamăgiri, întreabă-te ce informații trebuie să-i dai tu designerului atunci când începi colaborarea, astfel încât să fii sigur că are toate detaliile de care are nevoie ca să îți dea un rezultat bun.

Mai 2021