Proiect îndrăzneț, caut client curajos
Generația Millenials și relația ei cu vinul
Pe piața americană, vinurile îmbuteliate la doză au reprezentat inițial o nișă dominată de crame mici și inovative, care răspundeau unui potențial al pieței. De câțiva ani, jucătorii mari au intrat în categorie, îmbuteliind în doze inclusiv branduri puternice, cu vin de calitate.
Vinurile îmbuteliate în doză reprezintă o categorie a căror cifra de vânzări se dublează în SUA de la un an la altul (70 milioane $ în 2018). În România, vinurile la doză sunt aproape inexistente, însă e doar o chestiune de timp până când se va deschide nișa. Să ne gândim doar la concerte și festivaluri, unde nu se poate vinde vin la sticlă și unde dozele s-ar potrivi ca un sauvignon rece la un somon grill.
Vin îmbuteliat la doză?
Am decis să facem un exercițiu de creativitate și să construim identitatea vizuală și ambalajele unei game de vin îmbuteliată la doză. E un proiect pe care l-am pornit în speranța că la un moment dat vom găsi un partener îndrăzneț, un producător de vinuri care e gata să deschidă o nișă pe piață. Încă nu l-am întâlnit – dacă cunoști unul, fii nașul nostru!
În urma brainstorming-urilor făcute de echipa noastră de creație, am obținut mai multe nume și identități vizuale. Aici pe site vezi doar unul dintre ele, restul își așteaptă clientul.
Idei proaspete, gata de consum
Am pornit de la ideea că prin acest produs – vin la doză – ne adresăm generației millenials, care acoperă un procent din ce în ce mai mare din consumul de vin (42% în SUA în 2019). Această generație nu mai ține cont de eticheta istorică a consumului de vin, ci apreciază inovația și ușurința în consum. Iar vinul la doză le oferă exact ce le trebuie: e ușor de transportat, de răcit și de deschis.
Numele din această propunere – Sippit – e simplu, ușor de pronunțat, internațional. Culorile alese sunt vii, cu contraste clare, iar grafica ambalajului duce cu gândul la paharul de vin, astfel încât să nu existe confuzie la raft (O fi energizant? Suc de fructe?)
Next steps
Poate că unii iubitori de vin strâmbă din nas la ideea de vin la doză. Înseamnă că nu sunt în target. Tinerii consumatori nu sunt atât de atenți și pretențioși la ritualul de consum (sticlă, dop de plută, pahar cu picior etc), ci îi interesează mai mult ușurința de consum (fără tirbușon, cantitate mică), contextul în care consumă (beach bar, barbecue, concert) și prospețimea produsului (vinuri tinere, fresh).
Pandemia a oprit o vreme acest proiect, așa cum s-a întâmplat cu multe altele din întreaga lume. Însă va veni momentul în care vă veți întâlni cu o doză de vin – la o petrecere, pe raftul unui magazin sau la un bar de pe plajă. Și veți recunoaște că e o idee bună.
Până atunci, proiectul nostru (plus celelalte direcții creative dezvoltate) sunt disponibile celor interesați.
Contactați-ne